چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

از میان آن چند میلون نفری که به عشق کربلا خود را به عراق رسانده‌اند، آدم‌هایی هستند که نیمی از دنیا را پیموده‌اند تا در پیاده‌روی اربعین در کنار دیگر عشاق امام حسین(ع) باشند. شاید کمتر به چشم بیایند اما از اقیانوسیه گرفته تا آفریقا، هستند کسانی که به عشق مولایشان به صحراهای خشک عراق می‌زنند و همراه

کربلا اربعین

همشهری آنلاین: سفر پرماجرا و پر از عشق اینها، رسانه‌های محلی را هم جذب اربعین کرده و همزمان با راهپیمایی بزرگ عاشقان حسین(ع)، داستان‌هایی از این سفر عشق و ایمان در این کشورها چاپ شده است؛ در یک مورد، رادیو نیوزیلند با یک خانواده شیعه از این کشور که به عراق آمده‌اند همراه شده و گزارشی از آنها تهیه کرده و البته در وب‌سایتش هم منتشر کرده است و در یک مورد دیگر، یک روزنامه در زیمبابوه گزارشی درباره اربعین و اهمیت آن نوشته است. رادیو نیوزیلند، در وب‌سایت خود، در گزارشی با تیتر« اربعین: سفر ایمان»، نوشته است که این راهپیمایی 80کیلومتری، در گرمای طاقت‌فرسای عراق، چیزی نیست که آدم‌های کم‌طاقت از پس آن بربیایند. آران‌زی نوشته است که این تجمع، که آن را بزرگ‌ترین تجمع انسانی دنیا می‌خوانند، برای ادای احترام به امام حسین(ع)، نوه حضرت محمد(ص) است.
روزنامه هرالد، چاپ هراره در زیمبابوه هم به حضور بیش از 21میلیون نفر در راهپیمایی سال گذشته در اربعین اشاره کرده و نوشته است که این افراد، از کشورهای زیادی از سراسر دنیا، از اندونزی در شرق و کشورهای اروپایی در غرب، خودشان را به عشق امام حسین(ع) به کربلا می‌رسانند. هرالد نوشته است که دیدن اقیانوسی از مردم، زنان و مردان -پیر و جوان- و حتی کودکان که کیلومترها راه می‌روند و حتی روی ویلچر هستند تا خودشان را در دمای 36تا 41درجه به کربلا برسانند، واقعا چشمگیر است. این روزنامه با این توصیفات و توضیحات است که تیتر گزارش خود را، «اربعین: سفری عاشقانه که زندگی را تغییر می‎‌دهد» گذاشته است.
آران‌زی در گزارش خود، با اعضای خانواده مهدی که در اوکلند (پایتخت نیوزیلند) زندگی می‌کنند همراه شده. آنها ابتدا به سنگاپور رفته‌اند و از آنجا خود را به ترکیه رسانده‌اند و بعد راهی نجف شده‌اند. و تازه از آنجاست که راهپیمایی عظیم شروع می‌شود. یکی از اعضای این خانواده، به این رادیو گفته است: «شما افرادی را از تمام سن‌ها، از قومیت‌های مختلف، با زبان‌های مختلف، با رنگ‌های مختلف، با شرایط سلامتی مختلف، و حتی از ادیان دیگر می‌بینید و چیزی که به چشم ما می‌آید این است که همگی در کنار هم قدم بر می‌دارند.»
این رسانه نیوزیلندی، به حضور پرتعداد موکب‌هایی که غذا و نوشیدنی رایگان به زائران می‌دهند پرداخته و نوشته است که این پذیرایی رایگان، در واقع روح اسلام است که اینجا به چشم می‌آید.
 

کد خبر 786616

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha